Hayat boyu öğrenmenin temel amacı, bireylerin içinde yaşadıkları bilgi toplumuna uyum sağlamalarına ve hayatlarını daha iyi kontrol edebilmelerine yönelik olarak sosyal ve ekonomik yaşamın tüm basamaklarında aktif katılımlarına imkân tanımaktır (Milli Eğitim Bakanlığı [MEB], 2009).
Yaygın eğitimin amaç ve hedefi toplumun herkesiminden bireyleri istekleri ve yetenekleri doğrultusunda daha ileri seviyelere taşımak ve bilgi estetik spor gibi alanlarda bireyleri geliştirmektir.
Hayat boyu öğrenme ile ilgili olarak yapılan araştırma ve literatür taramaları bize gösteriyor ki hayat boyu öğrenme bir hayat felsefesi ve aynı zamanda kendini geliştirme, değiştirme alanında bir ihtiyaçtır. Bu bağlamda hayat boyu öğrenmeye verilen destek ve olanaklar gün geçtikçe artarak devam etmekte ve edecektir de. Çünkü gelişen ve değişen bu yüzyılda bilgi öğrenme olanakları artsa da öğretmene ve doğru kaynağa erişimin önemli olduğu artık herkes tarafından kabul görmekte.
Toplumsal gelişmeler, bireylerin var olan niteliklerinin hızla eskimesine yol açmakta ve yenilenme ihtiyacını beraberinde getirmektedir. Bireylerin sürekli değişim içerisinde olan işgücü piyasasında durumlarını koruyabilmeleri için bazı nitelikleri kazanmaları ve bu nitelikleri geliştirerek yenilemeleri gerekmektedir. Bilgi ve nitelik sahibi olma, mevcut bilgi ve nitelikleri geliştirme amacıyla yapılan tüm öğrenme faaliyetlerini kapsayan "Hayat Boyu Öğrenme" kavramı bu ihtiyacın bir sonucu olarak ortaya çıkmaktadır (Gözübüyük-Tamer, 2013; Gündoğan, 2003).
UNESCO'nun eğitimin bugünü ve yarını üzerine hazırladığı raporda hayat boyu öğrenmenin önemi vurgulanarak aşağıdaki görüşlere yer verilmiştir (UNESCO, 1972):
Tüm bireyler hayat boyu öğrenmeyi sürdürebilecek durumda olmalıdırlar. Hayat boyu eğitim düşüncesi öğrenen toplumun temel taşıdır.
İş hayatına yönelik yapılan eğitim faaliyetleri, gençleri belirli bir mesleğe yönlendirirken, onları yeni durumlara hazırlamayı, kapasitelerini sürekli geliştirmeyi amaçlamalıdır.
Yükseköğretimin yaygınlaştırılması ile bireysel ve toplumsal ihtiyaca cevap veren kurumların geniş bir alana yayılması sağlanmalıdır.
Eğitim sürecinin doruk noktası yetişkin eğitimidir.
Yeni öğrenme yaklaşımları bireyin kişisel gelişimini destekler. Kendi kendine öğrenme eğitim sisteminin değişmez unsurudur.
Eğitim, toplumun tamamını içerecek bir işlevde ve sürekli bir gelişim içerisinde olmalıdır.
Bu maddelerden de anlaşılacağı üzere hayat boyu öğrenme herzaman herkes için heryerde eğitimi kapsamaktadır.
Yaşam Boyu Öğrenme Memorandumu'nun içerdiği altı temel mesaj bulunmaktadır.Bunlar (MEGEP, 2006):
1. Herkes için yeni becerilerin geliştirilmesi,
2. İnsan kaynaklarına yönelik daha fazla yatırımın gerçekleştirilmesi,
3. Etkili öğretme ve öğrenme yöntemlerinin geliştirilmesi,
4. Öğrenmeye verilen değerin ve takdir yollarının geliştirilmesi,
5. Herkese hayat boyu öğrenme konusunda gerekli rehberliğin yapılması,
Adres:
GÜNESEN MAH. 4. SK. NO 7 SARIZ / KAYSERİ
Telefon
03525612108